"Happiness is the key to success !"

четверг, 27 февраля 2025 г.

Strada Vie 31 august 1989: restaurare, transport, oameni

 https://ag-anatoliegordeev.blogspot.com/2024/03/31-1989.html



Atelier de lucru pentru proiectul de restaurare a pavajului istoric și transformarea unei porțiuni a străzii 31 August în zonă pietonală

Scopul atelierului:

Dezvoltarea unui plan concret și agreat pentru restaurarea pavajului istoric și transformarea străzii 31 August într-un spațiu pietonal, luând în considerare aspectele culturale, de transport și urbanistice.

Format:

  • Durată: 1-2 zile (format intensiv)
  • Tip: hibrid (participare fizică + online pentru experți)
  • Număr de participanți: 30-50 persoane
  • Locație: spațiu public, forum urban sau sală într-o universitate
  • Rezultat: soluții concrete care vor sta la baza noului proiect

Programul atelierului

Ziua 1: Analiză și generare de idei

10:00 – 11:00 | Deschidere și prezentări introductive

Prezentarea problemei:

  • Istoria străzii și semnificația culturală a pavajului.
  • Analiza proiectului existent al Primăriei și motivele respingerii acestuia de către Ministerul Culturii.
  • Principalele puncte de conflict și constrângeri.

Speakeri:

  • Istoric / arheolog – despre importanța pavajului istoric.
  • Arhitect – despre aspectele tehnice ale restaurării.
  • Reprezentant al Primăriei – despre planurile administrației locale.
  • Reprezentant al Ministerului Culturii – despre cerințele proiectului.

11:00 – 13:00 | Analiza experienței internaționale

  • Prezentări scurte despre exemple de succes:
    • Cum au restaurat orașele europene străzile istorice?
    • Integrarea zonelor pietonale în mediul urban.
    • Experiența finanțării și implicarea sectorului privat.
  • Întrebări și discuții.

13:00 – 14:00 | Pauză de prânz

14:00 – 16:00 | Lucru în grupuri: Generarea soluțiilor

  • Grupuri de 5-7 persoane, fiecare lucrând pe un aspect specific al proiectului:
    • Transport și logistică: Cum se integrează strada în sistemul general? Cum se gestionează parcările?
    • Arhitectură și design: Ce elemente de amenajare sunt necesare?
    • Finanțare: De unde pot fi obținute fonduri? Poate participa sectorul privat?
    • Aspecte juridice: Cum poate fi accelerat procesul de aprobare între Primărie și Minister?
    • Implicarea cetățenilor: Cum pot fi atrași locuitorii în acest proces?

16:00 – 17:00 | Prezentarea ideilor și colectarea feedback-ului

  • Fiecare grup își prezintă pe scurt concluziile.
  • Participanții votează soluțiile cele mai viabile.

Ziua 2: Dezvoltarea unui prototip de soluție

10:00 – 11:00 | Consolidarea ideilor într-un plan comun

  • Ce idei pot fi combinate într-o soluție unificată?
  • Care este proiectul minim viabil ce poate fi implementat rapid?

11:00 – 13:00 | Elaborarea unei foi de parcurs pentru proiect

  • Dezvoltarea unor pași concreți:
    • Cine este responsabil de fiecare etapă?
    • Ce trebuie finalizat înainte de a trimite proiectul spre aprobare?
    • Unde pot fi căutate surse de finanțare?

13:00 – 14:00 | Pauză de prânz

14:00 – 15:30 | Prezentarea conceptului final

  • Prezentările grupurilor cu propunerile finale.
  • Discuție finală: Este proiectul suficient de clar pentru aprobare?
  • Adoptarea variantei finale.

15:30 – 16:00 | Încheiere și semnarea unui memorandum

  • Document final cu rezoluția care va fi înaintată Primăriei și Ministerului Culturii.

Rezultatele atelierului:

✅ Un concept clar și agreat pentru transformarea străzii.
✅ O foaie de parcurs detaliată pentru implementarea proiectului.
✅ Un document de propuneri, semnat de participanți (inclusiv de Primărie și Minister).
✅ Un plan de comunicare cu locuitorii, mass-media și investitorii.


De ce acest atelier poate avea succes?

  • Ministerul Culturii și Primăria sunt implicate de la început, nu lucrează separat.
  • Format deschis: și societatea civilă este parte din proces.
  • Accent pe aspecte concrete: în loc de discuții abstracte, se dezvoltă o foaie de parcurs clară.
  • Formatul poate fi replicat pentru alte probleme urbane.

Acest atelier ar putea deveni primul dintr-o serie, dacă se ajunge la un acord pentru organizarea unor workshopuri continue pentru rezolvarea problemelor de dezvoltare urbană.

Комментариев нет: